Gran acollida a Barcelona Wine Week per part del sector del vi espanyol

Barcelona Wine Week (BWW), impulsada per Fira de Barcelona a través de la seva societat Alimentaria Exhibitions, neix amb la voluntat de mostrar la gran vitalitat del sector del vi espanyol davant operadors nacionals i internacionals. Aquest esdeveniment professional, que celebrarà la seva primera edició al recinte de Montjuïc del 3 al 5 de febrer del 2020, ha obtingut una excel·lent rebuda per part d’empreses i associacions sectorials.

El llançament de Barcelona Wine Week respon a les necessitats expressades pel sector vitivinícola espanyol, que ja ha mostrat el seu suport a un projecte que pretén esdevenir una plataforma disruptiva única en la qual aprendre, viatjar, viure experiències sensorials i fer negocis. L’esdeveniment ocuparà íntegrament el pavelló 8 del recinte Montjuïc de Fira Barcelona, ​​amb un total de 19.000 m2 i una previsió de més de 600 expositors; tant els grups cellerers de referència com els nous emprenedors, els vins amb i sense DO, els vins ecològics, biodinàmics, els destil·lats, etc.

En aquest sentit, diverses institucions de referència del món del vi a Espanya, des de la Federació Espanyola del Vi (FEV) a l’Institut del Cava i algunes de les principals DO i cellers espanyols, han acollit amb satisfacció aquesta nova plataforma d’internacionalització per al vi espanyol.

El president de l’Associació Vinícola Catalana (AVC), Valentí Roqueta, destaca l’elecció de Barcelona com a seu d’una fira que “neix amb la voluntat d’esdevenir la gran festa del vi espanyol”. Segons Roqueta, “la ciutat aporta un marc immillorable d’atractiu i infraestructures de qualitat per exhibir amb èxit els grans potencials del vi espanyol al món, i necessita el suport de tot el sector per tal d’aconseguir aquest objectiu”.

En la mateixa línia, Itziar Inza, de Intia (Tecnologías e Infraestructuras Agroalimentarias, de Navarra), assenyala que “Barcelona és una plaça important d’atracció del sector tant local com internacional, en bona part gràcies a l’experiència d’Alimentaria Exhibitions en l’organització d’aquest tipus d’esdeveniments”. A més, Inza subratlla que Barcelona Wine Week serà “una trobada internacional diferent, amb un model més adaptat a les necessitats del sector i més econòmic per fomentar la participació. És encertada també la data primerenca, per avançar-se a altres esdeveniments internacionals i evitar que s’acumulin tantes cites sectorials a l’abril i maig”, conclou.

Per la seva banda, Pilar Just, presidenta de la D.O. Montsant, assenyala que “un esdeveniment com Barcelona Wine Week, on es posen en valor les diferents Denominacions d’Origen, dona per fi una visió global de la riquesa del sector vitivinícola espanyol. En aquest sentit, posiciona el sector dins d’uns estàndards de qualitat i territorialitat que manquen a l’hora d’explicar les particularitats del vi espanyol, i finalment dona aquesta imatge de conjunt que els nostres competidors tenen molt més definida i cohesionada”.

El director general d’Alimentaria Exhibitions, J.Antonio Valls, destaca que “Barcelona Wine Week serà una plataforma única que ofereixi una visió del vi a 360º, cosa que inclou des d’un hub d’idees a un espai per a la inspiració, un termòmetre de tendències i un viatge pel territori. L’oportunitat perfecta de mostrar al món l’excel·lència dels vins espanyols”. En aquest sentit, Valls assenyala que BWW pretén ser un “fidel reflex de l’estat de la indústria del vi a Espanya”, en la qual es podran identificar noves tendències, startups i altres projectes que passen per la digitalització, i on també tindran cabuda els representants del sector tradicional. Tots trobaran a Barcelona Wine Week una “oportunitat única per a la internacionalització, gràcies a la presència de nombrosos agents de prestigi en el sector procedents d’arreu del món”.

I és que un dels grans reptes de Barcelona Wine Week passa per fomentar la internacionalització del sector del vi espanyol i potenciar-ne la innovació. Per a això, la fira organitzarà reunions de negocis i convidarà compradors internacionals d’alt nivell a través del programa Hosted Buyers, i comptarà també amb la presència dels anomenats VIP Buyers, compradors nacionals del sector (distribuïdors, majoristes, detallistes, etc.) amb poder de decisió de compra.

Salons referents

Barcelona Wine Week (BWW) se suma a la cartera d’esdeveniments internacionals referents a Europa i Llatinoamèrica dedicats al sector alimentari que organitza Alimentaria Exhibitions, societat de Fira de Barcelona. Entre ells, Alimentaria i Hostelco a Barcelona (20-23 abril 2020); Alimentaria & Horexpo Lisboa (2021); ExpoANTAD & Alimentaria Mèxic (2020); Alimentaria FoodTech (6-9 octubre 2020); i Fòrum Gastronòmic Barcelona (18-20 novembre 2019).

Alimentaria Exhibitions